You are currently viewing Silver marketing – dlaczego warto go wdrożyć w Twojej firmie?

Silver marketing – dlaczego warto go wdrożyć w Twojej firmie?

Starzejące się społeczeństwo to nie tylko duże wyzwanie dla gospodarki, ale również i szansa. Grupą, która nabiera coraz większego znaczenia są Silversi, czyli osoby 50+. Czy kierujesz do nich swoje działania marketingowe? Jeśli jeszcze nie, zobacz dlaczego warto wdrożyć silver marketing w swojej firmie!

Silver marketing – dlaczego warto go wdrożyć?

Dotychczas działania marketingowe ogniskowały wokół grupy komercyjnej w przedziale 16-49 lat. Osoby 50+ dość rzadko były adresatami komunikacji marketingowej. Przyjęło się, że mogą one co najwyżej występować w przekazach reklamowych oferujących leki czy kremy do protez. Takiej praktyce sprzyjał wszechobecny kult młodości, który obecnie ugina się pod naporem demografii.

Prognozy dotyczące starzenia się ludności na świecie są powodem zmiany optyki patrzenia na grupę 50+. Wystarczy przeanalizować Piramidę wieku ludności Polski od 1970 roku (wraz z prognozą), by zauważyć, że przybywa i będzie przybywać ludności w wieku dojrzałym i starszym. Według prognostyk Głównego Urzędu Statystycznego w 2050 roku osoby 60+ mogą stanowić aż 40% całej populacji. Takie dane nie pozostają bez wpływu na gospodarkę.

Aby pozyskać klientów 50+, wyodrębniono strategię marketingową dostosowaną do ich potrzeb i oczekiwań. Silver marketing – bo o nim mowa – to podejście, które ma uwzględniać charakterystykę tej grupy wiekowej w coraz lepszym dostosowywaniu oferty do niej kierowanej.

Już sama świadomość zmian demograficznych jest pierwszym krokiem ku strategii silver marketingu. Trzeba mieć jednak świadomość, że Pokolenie Silver to bardzo zróżnicowana grupa – zarówno pod względem wieku, stylu życia, jak i zainteresowań, preferencji oraz potrzeb. Przedstawicieli grupy łączy jeden wspólny mianownik – zanim przedstawi się im produkt i przekona do zakupu, trzeba Silverów po prostu poznać i polubić.

Droga do zdobycia dojrzałego klienta jest nieco trudniejsza, ale warto ją przejść, bo silver marketing przynosi wiele korzyści. Oto trzy najważniejsze z nich.

#1. Siła nabywcza i ogromny potencjał rynkowy

Populacja Srebrnego Pokolenia rośnie na całym świecie, co oznacza ogromny potencjał rynkowy. Osoby dojrzałe i starsze mają zwykle stabilne źródło dochodu i często dysponują środkami do wydawania. Wdrożenie silver marketingu pozwala wykorzystać ten potencjał i zwiększyć zyski firmy. W świetle Raportu Pokolenie Silvers w e-commerce aż 65% osób 60+ kupuje w sieci co najmniej raz w miesiącu. Z upływem czasu w wiek senioralny będą wchodzić pokolenia obyte z technologią. Już dziś seniorzy stają się coraz bardziej otwarci na zakupy w sieci, co wpływa na trendy zakupowe. Wdrażając silver marketing, możesz monitorować i dostosowywać swoje strategie do tych zmian.

#2. Coraz lepsze oferty – większe zyski

W silver marketingu dużą uwagę skupia się na zrozumieniu potrzeb i preferencji Srebrnego Pokolenia. To z kolei przekłada się na wdrażanie zmian do swojej oferty, dostosowywanie usług i produktów do konkretnych potrzeb i specyficznych oczekiwań tej grupy. Takie podejście czyni nas coraz lepszymi na rynku.

Należy podkreślić w tym miejscu, że silver marketing nie dotyczy wyłącznie osób 50+, ale także młodszych pokoleń zajmujących się osobami starszymi i projektujących własną starość. Uwzględnienie ich potrzeb w strategii marketingowej marki pozwala trafniej spełniać ich oczekiwania. Dlatego właśnie zrozumienie i dostosowanie się do ich preferencji prowadzi do zwiększenia zysków.

#3. Przewaga konkurencyjna i zaufanie do marki

Dojrzali klienci – kiedy odpowiednio o nich zadbamy – łatwiej nawiązują długoterminowe relacje. Przewaga konkurencyjna, jaką można osiągnąć poprzez skierowanie uwagi na dojrzałych konsumentów, jest znacząca. Po pierwsze, starsza grupa społeczeństwa w Polsce ma zazwyczaj stabilniejsze źródła dochodu, co oznacza, że są oni gotowi wydawać pieniądze na produkty i usługi, które spełniają ich potrzeby.

Po drugie, silver marketing może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. To, jak firma traktuje dojrzałych klientów, może wpłynąć na postrzeganie marki przez całą społeczność. Zaufanie do marki można osiągnąć poprzez silver content marketing, czyli treści, które trafiają do dojrzałego odbiorcy. Jeśli dasz Silverom wartość, stajesz się numerem 1 w momencie podejmowania decyzji zakupowych.

silver content marketing
Potrzebujesz treści dla srebrnego biznesu? Kliknij w baner i nawiąż współpracę

Podsumowanie

Silver marketing, czyli marketing skierowany do pokolenia 50+, to strategia wynikająca z rosnącego potencjału zakupowego tej grupy wiekowej. Prognozy demograficzne pokazują, że z roku na rok w Polsce ludzi dojrzałych i starszych będzie przybywać. Dlatego już dziś należy myśleć o silver marketing jako inwestycji, która przyniesie długoterminowe korzyści – od zdobycia rynku, wyróżnienia się na nim poprzez dostosowanie swoich produktów i usług, aż po większe zaufanie do marki i zyski.

Please share this

Zapisz się do newslettera!👋

Jeden klik, a jako pierwszy poznasz wartościowe treści

👉 Wsparcie i aktywizacja seniorów

👉Pomysły na zajęcia terapeutyczne i aktywizacyjne

👉Projekty i przedsięwzięcia podnoszące jakość życia osób starszych

Nie bój się spamu! Wysyłam tylko najlepsze treści!

Zapisz się do newslettera!👋

Jeden klik, a jako pierwszy poznasz wartościowe treści

👉 Wsparcie i aktywizacja seniorów

👉Pomysły na zajęcia terapeutyczne i aktywizacyjne

👉Projekty i przedsięwzięcia podnoszące jakość życia osób starszych

Nie bój się spamu! Wysyłam tylko najlepsze treści!

Dodaj komentarz