W styczniu 2023 roku został wydany pierwszy numer ogólnopolskiego miesięcznika Super Senior. Jak zrodziła się wizja stworzenia magazynu skierowanego do całego środowiska senioralnego? Przeczytaj historię Barbary Górnickiej-Naszkiewicz.
Kiedy w 2019 roku wydałam lokalny miesięcznik dla seniorów, odzew był ogromny. Ale po czterech latach poczułam pewien niedosyt. Dostrzegłam, że w koncentracji na osobach starszych gdzieś umykają ludzie pracujący z nimi na co dzień. Pomimo ogromnej pracy, jaką wkładają w aktywizację, brakowało jednego istotnego narzędzia – środka komunikacji, który połączyłby tych ludzi, rozpowszechniał dobre praktyki, dostarczał wiedzy i inspiracji.
Kiedy zauważyłam tę lukę, w mojej głowie narodził się ambitny plan. Postanowiłam stworzyć ogólnopolski magazyn, który przekroczy standardowe ramy gazet dla seniorów. Miałam wizję, aby skupić wokół niego całe środowisko pracujące z seniorami. Chciałam, aby nie tylko terapeuci, animatorzy, edukatorzy i opiekunowie mogli czerpać z takiego źródła niedostępnych gdzie indziej informacji, ale również instytucje, ngo i podmioty gospodarcze, które w centrum stawiają potrzeby osób starszych.
Aktywuję potencjał super wieku!
Kiedy zaczęłam działać, przypomniałam sobie, że sama przecież kiedyś zaczynałam pracę z seniorami. Podczas swoich pierwszych badań terenowych nad potencjałem kulturowym osób starszych było mi bardzo trudno. Wielu rzeczy uczyłam się po prostu na własnych błędach. Ale po ponad dziesięciu latach, bogatsza o wiedzę i doświadczenie, nie chciałam tego zatrzymywać dla siebie. Zależało mi, aby skupić wokół swojej marki grupę pasjonatów, którzy tak jak ja chcą się rozwijać, by coraz lepiej i bardziej świadomie aktywizować potencjał wieku.
Do tego miał służyć „Super Senior” – medium, mające inspirować, edukować i integrować tych, którzy pracują w branży senioralnej. Zauważenie ogromnych potrzeb tego środowiska było impulsem do wydania ogólnopolskiego magazynu. Pomimo przeszkód wydałam go w styczniu 2023 roku. Byłam bardzo szczęśliwa.
Tak jak na początku swojej pracy, tak i dziś moją misją jest dostarczanie wartościowych treści, pokazywanie dobrych praktyk, dzielenie się wiedzą. Jestem przekonana, że takie holistyczne ujęcie tematu przełoży się na lepsze postrzeganie i przeżywanie starości.
Cieszy mnie, gdy słyszę, że wiele osób zyskało nowe perspektywy i motywację, aby jeszcze bardziej zaangażować się w pracę z seniorami. „Super Senior” powoli staje się miejscem wsparcia dla tych, którzy uważają, że w każdym wieku można być super.
Magazyn Super Senior – miejsce pokazywania dobrych praktyk, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem
Magazyn Super Senior składa się z kilku stałych rubryk. Wydarzenia, Dobre praktyki i projekty/Działania międzypokoleniowe – to najważniejsze z nich. W tym miejscu pokazuję ciekawe projekty bezpośrednio zainteresowanym tematem.
Jest też kącik dla animatorów, terapeutów i opiekunów dotyczący aktywizacji, terapii, rozwoju i animacji czasu wolnego. Na lubiących dobrą publicystykę czeka felieton i wywiad przeprowadzony w ramach akcji „Senior to nie brzmi dumnie”. Czytelników zaskoczy także felietonowy dwugłos napisany wspólnie z Michałem Różyckim z redakcji Podlaskiego Seniora. Spojrzenie na codzienność okiem dwóch pokoleń zawsze daje do myślenia!
Jako że Super Senior to medium opiniotwórcze, nie mogło tu zabraknąć recenzji, opinii i rekomendacji. Wiele wspaniałych działań odbywa się gdzieś w cieniu, a zasługują na pokazanie szerokiemu gronu odbiorców. W tym moja rola, że nie tylko zapewniam kuratelę treści i promocję tych działań, ale daję również feedback ich twórcom. Takiego wsparcia trudno dziś szukać gdzie indziej.
Dzięki rubryce Seniorzy z pasją i Seniorzy Piszą można zobaczyć ludzi, dla których emerytura to okres rozwoju. Pokazywanie aktywnych, otwartych i szczęśliwych osób w wieku dojrzałym to sposób na przełamywanie stereotypu seniora i osobliwy rebranding starości.
Gazetę zamyka rubryka Srebrna gospodarka i Silver marketing. Została ona stworzona z myślą o potrzebach różnego rodzaju podmiotów gospodarczych, które kierują swój produkt lub usługę do osób 50+. Warto więc tu zaglądać, jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś o więcej o osobie dojrzałej jako konsumencie i kliencie.
A czy Ty aktywizujesz potencjał super wieku? Jeśli tak, zapraszam do grona naszej społeczności!