You are currently viewing Telewizja, radio czy internet? Jakie kanały komunikacji najlepiej trafiają do seniorów?

Telewizja, radio czy internet? Jakie kanały komunikacji najlepiej trafiają do seniorów?

Seniorzy to grupa demograficzna, która z roku na rok staje się coraz bardziej zróżnicowana – zarówno pod względem zainteresowań, jak i sposobów konsumpcji mediów. Jakie kanały komunikacji są najskuteczniejsze w dotarciu do tej grupy? O tym w artykule.

Seniorzy to dynamicznie rozwijająca się grupa odbiorców, która łączy tradycyjne nawyki z nowoczesnymi technologiami. Aby skutecznie docierać do dynamicznie rosnącej grupy, wybierz świadomie kanał komunikacji.

Telewizja – lider w komunikacji z seniorami

Według raportu Kantar telewizja pozostaje dominującym medium dla osób starszych. Aż 92,3% Polaków w wieku 65+ korzysta z telewizji codziennie, wybierając głównie: kanały informacyjne, programy rozrywkowe, audycje tematyczne (np. zdrowie, gotowanie).

Telewizja jako kanał komunikacji sprawdza się najlepiej, gdy:

  • Reklamy są proste, zrozumiałe i nawiązują do realistycznych sytuacji, w których seniorzy się odnajdują.
  • Firmy inwestują w sponsoring programów tematycznych – budujących naturalną więź z odbiorcami.

    Jednak w przypadku młodszych seniorów zauważa się rosnącą konkurencję ze strony internetu. To trend, który marketerzy muszą brać pod uwagę w długoterminowej strategii.

Radio – tradycyjne medium bliskie seniorom

Radio od lat utrzymuje mocną pozycję w komunikacji z osobami starszymi. Zgodnie z badaniami Krajowego Instytutu Mediów 76% seniorów słucha radia codziennie, w grupie 70+ wskaźnik rośnie do 81%, a u osób 75+ nawet do 86%.

Dlaczego radio jest skuteczne w marketingu skierowanym do seniorów?

  • Stacje lokalne poruszają tematy regionalne, co buduje bliskość i zaangażowanie.
  • Audycje tematyczne (muzyka, zdrowie) są chętnie słuchane przez seniorów o sprecyzowanych zainteresowaniach.

Radio będzie efektywnym kanałem do lokalnych kampanii reklamowych oraz edukacji seniorów w zakresie zdrowia czy korzystania z nowych technologii.

Internet – rosnąca rola w życiu „młodszych” seniorów

Internet dla seniorów staje się coraz ważniejszym źródłem informacji i narzędziem codziennego funkcjonowania. Z raportu „Polacy 50+” wynika, że 75% osób w wieku 60–74 lata ma dostęp do internetu w domu.

Najbardziej aktywni online są seniorzy w wieku 60–65 lat, którzy korzystają z internetu do: komunikacji z bliskimi (Facebook – 36%), wyszukiwania informacji (Google), korzystania z YouTube (tutoriale, programy edukacyjne i rozrywkowe). Coraz więcej seniorów docenia również wygodę zakupów online, dlatego kluczowym wyzwaniem dla marketerów jest uproszczenie interfejsów oraz dostosowanie komunikacji do mniej zaawansowanych użytkowników technologii.

Marketing – system naczyń połączonych

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, który kanał komunikacji jest najlepszy w dotarciu do seniorów. Kluczem jest wykorzystanie synergii między mediami, aby dostosować przekaz do zróżnicowanych potrzeb i nawyków srebrnej generacji. Ostateczny wybór kanałów komunikacji powinien opierać się na dokładnej analizie grupy docelowej, a także uwzględniać rosnącą cyfryzację srebrnej gospodarki. Warto pamiętać, że seniorzy to niejednorodna grupa – skuteczny marketing wymaga elastyczności i ciągłego dostosowywania strategii.

Jeśli chcesz z sukcesem dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, ale nie wiesz jak – napisz do mnie lub umów się na konsultację.

kanały komunikacji dla seniorów silver marketing
Kliknij w baner i zapisz się na bezpłatną konsultację

Podsumowanie

Zapisz się do newslettera!👋

Jeden klik, a jako pierwszy poznasz wartościowe treści

👉 Wsparcie i aktywizacja seniorów

👉Pomysły na zajęcia terapeutyczne i aktywizacyjne

👉Projekty i przedsięwzięcia podnoszące jakość życia osób starszych

Nie bój się spamu! Wysyłam tylko najlepsze treści!

Zapisz się do newslettera!👋

Jako pierwszy otrzymasz wartościowe treści!

👉 Pomysły i inspiracje aktywizacyjne

👉Artykuły poradnikowe i eksperckie

👉Nowe wydania magazynu Super Senior

👉Informacje o nowych wpisach na bloga, artykułach, wywiadach, recenzjach

👉i wiele innych!

Nie bój się spamu! Wysyłam tylko najlepsze treści!

Dodaj komentarz